10 lucruri pe care să le știi înainte să vizitezi JAPONIA

Japonia a fost de mult timp pe lista noastră de “must visit” și cu toate acestea nu ne-am documentat foarte mult înainte să ajungem acolo. Poate pentru că ne doream să descoperim la fața locului sau poate din lipsă de timp, însă considerăm ca acestea sunt cele 10 lucruri pe care voi ar trebui să le știți înainte să vizitați această țară minunată:

1. Aproape nimeni nu vorbește engleza. Acest lucru ne-a uimit cel mai mult. Știam despre Japonia că este o țară foarte dezvoltată și atunci automat ne-am gandit că toată lumea vorbește engleză. Ei bine, a fost exact opusul. De la oameni simpli pe care îi întrebam pe stradă despre anumite directii, până la angajați ai hotelurilor de 4 și 5 stele. Ne-am ajutat foarte mult de Google Translate, de imagini și de mimă. Cu toate acestea, toți oamenii pe care i-am întrebat cate ceva ne-au ajutat și ne-au îndrumat corect. De mai multe ori oamenii au venit cu noi in locația despre care întrebam în cauza faptului că nu știau să ne explice în engleză.

2. Cel mai frumos oraș este Kyoto- aceasta este părerea generală: nu doar a mea, ci a tuturor oamenilor care au vizitat Japonia.

3. Este nevoie de minim 2 săptămâni să vizitezi țara. Noi am stat 15 nopți și considerăm că a fost suficient încăt să descoperim această țară minunată. Am stat 5 nopți în Tokyo, 5 nopți în Kyoto, 5 nopți în Osaka, am vizitat 1 zi Nara și 1 zi Kobe. Noi vă recomandam să luati 5 nopți Tokyo, 5 sau 6 nopți Kyoto, 2 nopți Osaka, o noapte la Muntele Fuji și 1-2 nopți Hiroshima.

4. Transportul se face cu metroul și cu trenurile de mare viteză. Ei au un sistem al transportului în comun foarte bine pus la punct și foarte curat. Noi am cumpărat bilete de metrou pentru 24 h, iar prețurile difereau în funcție de oraș: 600 yeni/ 1 bilet în Tokyo, 800 yeni/ 1 bilet în Osaka.

5. Să vă așteptați la camere foarte mici, chiar și la hotelurile de 4 și 5 stele. Am tot auzit despre asta, dar nu am crezut până nu am văzut cu ochii noștri. În marea majoritatea a camerelor nu puteam deschide 2 valize mari. În schimb, curățenia este top și la fel și produsele de îngrijire (am primit cam peste tot gel de curățare față, măști de față și alte produse dedicate îngrijirii tenului).

6. Vremea este foarte schimbătoare. Noi am vizitat în luna mai și am prins soare, caniculă, ploi, zile mohorâte. Se pare că aici este normal să plouă la 1-2 zile, oamenii sunt obișnuiți și au tot timpul umbrele cu ei. Ba mai mult decât atât, găsești să cumperi umbrelă la fiecare supermarket sau metrou.

7. Mâncarea este delicioasă, dar puțin diferită fată de ce suntem noi obișnuiți. Sushi nu are maioneză, wasabi se află în interior, iar carnea folosită este exclusiv pește crud sau în panko. Nu am văzut sushi cu pui, cum se găsește prin Europa sau alte locuri.

8. Există locuri în care se plătește doar cash, așa că trebuie să schimbați bani încă din aeroport. Chiar și la unele stații de metrou, se pot achiziționa bilete doar cash. Moneda lor oficială este yenul japonez, iar cursul a fost de 1 eur= 157,7 yeni.

9. Japonia nu mi s-a părut o țară scumpă, cu excepția călătoriilor cu trenul de mare viteză. În rest, există și variante ieftine la cazări și mâncare. Poți mânca și cu 10 euro pe zi. Totul depinde de alegerile pe care le faci tu. Spun asta pentru că nu doar o dată am auzit că Japonia este una dintre cele mai scumpe țări. Din perspectiva noastră nu este așa, în Seychelles oriunde mâncai,  o masă era 100 euro/2 persoane: și la un restaurant de 5* și la o tarabă pe plajă. Japonia nu este deloc așa.

10. Oamenii sunt extrem de amabili, te ajută cu orice ai nevoie, chiar daca există bariera lingvistică.
Acestea sunt lucrurile pe care le consider importante să le știți dacă aveți de gând să plănuiți o călătorie în Japonia. Sperăm să fie de folos și să vă bucurați de timpul petrecut acolo.

Ah, și nu uitați: viața e prea scurtă să mergi de 2 ori în Japonia!

Kisses, ExpLovers

PS. Avem un giveaway foarte fain pe Instgram. Te trimitem in Japonia! Link concurs aici.